پژوهشکده در فروردین

+0 به یه ن

فیلم ها و عکس های برنامه های پژوهشکده  که در فروردین ماه ضبط گشته اند  اکنون در دسترس عموم هستند.

۱) فیلم سخنرانی ویژه در مورد مصرف انرژی و گسیل گازهای گلخانه ای  که توسط دکتر انصاری فرد ارائه شد در لینک زیر قابل دسترس هست:

https://www.aparat.com/v/Z49Vt

توصیه می کنم این سخنرانی ویژه را ببینید. برای کم کردن مصرف انرژی در پژوهشکده، به خصوص در فصل تابستان، تمهیداتی اندیشیده ایم که توسط کادر اجرایی به اطلاع شما خواهد رسید. خواهشمند هست در این راه به خاطر زمین که زیستگاه و خانه مشترک ماست با راهکارهایی که کادر اجرایی تشریح و تبیین می کنند همکاری لازم را بنمایید.

۲) سخنرانی های تخصصی همایش انرژی های بالا در لینک زیر در دسترس هست:

https://www.aparat.com/playlist/9763363

در فیلم اختتامیه می توانید در مورد برنامه های پژوهشکده برای جذب نیروهای جوان فعال در قالب پست-داک و.... بشنوید:

https://www.aparat.com/v/hWlOV?playlist=9763363

۳) فیلم معرفی کتاب سیاه چاله به قلم دکتر شیخ جباری در لینک زیر قابل دسترس می باشد:

https://www.aparat.com/v/3EF68?playlist=9763363

۴) برای آشنایی بیشتر با تاریخچه گروه پدیده شناسی  پژوهشکده فیزیک به لینک زیر می توانید مراجعه نمایید:

https://physics.ipm.ac.ir/psh.pdf

۵)  

فایل های صوتی و اسلاید های  همایش انرژی های بالا و نیز  عکس های همایش در سایت خود همایش در دسترس می باشند:

https://physics.ipm.ac.ir/conferences/hepco/index.jsp

عکس های دسته جمعی که در آخر برنامه گرفتیم برای شخص من چنان جذاب و خوشایند بود که یکی از آنها را به صورت تابلو برای دفتر کارم تهیه نمودم. در عکس ها مهمان های خردسال را هم می بینید.

۶) در دو سال و نیم اخیر اقدامات چندی برای بالا بردن استاندارد های «ایمنی سلامت و محیط زیست» در پژوهشگاه  انجام گرفته است از جمله آن که برای جمع آوری باطری های مستعمل دو استند در پژوهشگاه قرارداده شده است. وقتی این استند ها پر می شوند از موسسه خیریه نیکان ماموت برای جمع آوری آنها اقدام می کنند. درآمد ناشی از بازیافت باطری ها توسط این موسسه صرف  تهیه پروتز برای کودکان بیمار نیازمند خواهد شد.  در پردیس فرمانیه، همراهی تحسین برانگیزی با این گونه اقدامات توسط اعضای پژوهشگاه- و نیز مهمانان آن- مشاهده می شود.  در سایت همایش نیز اعلام شده بود که شرکت کنندگان چنان چه علاقه داشته باشند می توانند باطری های مستعمل خود را با خود به همراه آورند و در استند ها قرار دهند. همان طور که  در انتهای فیلم اختتامیه  مشاهده می نمایید سئوال نمودم که آیا کسی باطری مستعمل با خود آورده یا خیر. حدود ۱۰ نفر از شرکت کنند گان (علاوه بر اعضای خود پژوهشگاه) به این کار اقدام نموده بودند. این حرکت را در همایش های آتی هم تکرار خواهیم کرد و امید هست که عده بیشتری با این روند آشنا شوند و همکاری نمایند. برخی هم ابراز علاقه کردند که جعبه ای در دانشکده خود قرار دهند و همه باطری های مصرف شده را با خود در همایش بعدی به همراه آورند. در یک خانواده دو نفره متعارف در سال بیش از دو سه باطری مصرف نمی شود (البته در خانواده های بچه دار مصرف بیشتر هست) اما وقتی به جمع آوری از فامیل و آشنایان رو می آوریم تعداد قابل توجهی باطری جمع خواهد شد. با این کار هم محیط زیست کمتر آلوده می شود و هم کمکی به کودکان نیازمند خواهد بود.

اشتراک و ارسال مطلب به:


فیس بوک تویتر گوگل


  • [ ]